maandag 15 februari 2016

Ik denk dat ik chronisch honger heb..... ;-)

Gewoon even een kijkje in mijn leven...

Ik hou van lekker eten en ik hou van veel eten. En ja, het klopt dat ik van gezond eten hou, maar omdat ik altijd veel eet, is dat gezonde ook niet gezond meer. Eten met mate is altijd een strijd en dan heb ik nog niet eens over ongezond eten....

Ohhhh niet 2 maar 4 broodjes uit de oven met een dikke laag boter en XXL hagelslag of een dubbele laag speculoospasta. En op zondag geen 1 persoonportie patat, maar een grote familie zak voor mij alleen met de grootste kwak mayo die je je maar voor kunt bedenken.



Ik probeer op mijn werk altijd gezond te eten, sla gebakjes vaker af dan dat ik ze eet en als ik mag kiezen tussen een broodje of chips, dan kies ik voor een broodje. 
Je kent het vast wel, van die momenten dat je jezelf niet meer in de hand hebt... Ik heb ze af en toe ook. Dan kan ik bij wijze van dagen achter elkaar gezond doen, en dan opeens hunker ik naar ongezond eten. En in plaats van dat ik dan gewoon met mate een extra koekje eet, (vr)eet ik gelijk de hele voorraad kast leeg. Het begint met een koekje, ach dat kan wel. Maar eenmaal dat koekje in mijn mond, betekend meer meer meer..... En voor ik het weet heb ik een mega dikke opgezwollen buik en baal ik. 

Jullie kennen het toch ook wel? Je hebt ergens zin in, maar omdat je verstandig wilt zijn laat je het avond na avond staan. En dan opeens barst de hunkerbom in je en eet je niet alleen datgene waar je de hele week al zin in had, maar gaat alles erin. 

Zo ook afgelopen dinsdag.... Waar ik het allemaal laat weet ik ook niet, maar het is toch echt gebeurd. Ik was lekker met manlief thuis. Hadden onszelf verwend met een dikke eierpannenkoek. Boordevol vitamines en uiteindelijk een propvolle buik. 
Meestal begint Rem een uurtje na het warme eten weer te snaaien. Een stukje worst, zak chips, biertje.. maar dit keer bleef hij op de bank liggen. Ik had al eens gevraagd of hij zin had aan wat lekkers, maar nee hij zat vol. Ik balen, want ik dacht als hij nou wat gaat eten dan doe ik lekker met hem mee. Maar jemig het was inmiddels 21 : 00 uur en Discovery trok echt meer zijn aandacht dan eten. En dus besloot ik zelf die kast maar in te duiken. 
Het begon bij een zak chips, gevolgd door 8 kleine stroopwafeltjes, 3 roomboterkoekjes, 4 stuks twix, pure chocolade en als afsluiter dacht ik in het kader van gezonde voeding nog een schaaltje yoghurt met rozijnen en noten te nemen. Nou geloof mij, ik voelde me echt een pad!
De hele nacht onrustig geslapen, omdat al dat eten verteerd moest worden, maar door de hoeveelheid suiker zat ik de volgende ochtend wel boordevol energie. 
Tijdens een rondje hardlopen en een avondje krachttraining in de sportschool voel ik de calorieën mijn lichaam langzaam weer verlaten. En dan denk ik terug aan die heerlijke vreetbui waar ik eigenlijk intens van geniet en vraag ik mezelf alweer af wanneer de volgende komt...

Herkenbaar?

En dan heb ik het nog niet eens over wijn gehad...... Lacht me ook altijd toe! 
Het is een dikmaker, maar zoooo lekker :-)



XXX Djennie

1 opmerking:

Unknown zei

Een aantal dingen komt mij zeker bekend voor ;)
Leuk stukje om te lezen!